Shascha stories
Entries About Credits


citra dan rafael
Monday, March 26, 2012 | 11:24 PM | 0 comments
dulu.....citra tak pernah lupa johny.
tidak pernah sekelumit pon lupakan johny si syaitan santapan nya.
citra menangis....berdarah.
hati..nurani,malahan matanya juga turut berdarah menangis.

'ah...persetankan semua tu citra!!!
menangis sampai tercirit darah pon...bukan johny mahukan kau!!!'

'sedar..bukak mata dan minda....johny si lahanat tu penipu lahh citra,
bentak hati kerikil citra.hati citra kecil...
namun harapan citra pada johny besarrrrr!!!! sebesar dosanya bersama JOHNY SI LAHANAT.

kelamaan....citra sedar itupun selepas terpukul dengan kuat!
kasihan citra....

citra masih terumbang ambing....bukan hanyut.
tp tiada arah
Diari Tomato Transeks
Thursday, October 13, 2011 | 10:18 AM | 1 comments
Boleh tak aku tak nak jadi mcm TOMATO..?
aku nk jd tetap mcm SAWI dan TEMBIKAI.
mereka tahu dimana pendirian mereka.
aku....?
masih mencari...
macam TOMATO
ada yang kata TOMATO adalah buah,ada yang beri tanggapan yang TOMATO adalah sayur.
Bahkan, Amerika sendiri menolak yang Tomato adalah buah kerana ianya tidak cukup manis.
Tapi,siapa saja yang tahu, apa yang Tomato itu sendiri mahu kan?

Sama seperti kondisi aku sekarang,
aku mahu jadi wanita.
yang sejati.
mahu sahaja aku pakai baju seindah sang wanita yang lembutnya maha sang peri.
mahu sahaja ak hambakan diri ak pada sang arjuna yang gagahnya bak sang Badang.
tetapi lahiriah aku adalah lelaki sejati yang cukup sifatnya.
rohani aku?
Masih seperti Tomato yang lembik dan dingin terhadap kaum Hawa.


Keluarkanlah kekuatan sebenarmu wahai Tomato.
kerna aku akan sentiasa menjadi Tomato yang kuat dan teguh walaupun luaranku sangat lembik.
MOM U always make my day. =))
| 9:27 AM | 2 comments
its all about her.
Ak sayang mak ak lahh.
Jgn sape kasi mak ak sakit..
mampui kowg t...SUMPAH.
i can guarantee dat!


But then, ak yang wat mak ak sakit hati.
terokk kan ak..?
bukan sengaja..tp, ak ter'RUDE' dgn mak by raising my voice.
its all happen like dis.



ONE warm morning..not like usual, i woke up very early... do my chores willingly witout my mom ask. Then i heading to COCO (sista) and help her. then,,,its all happen .....


Mak suruh ak bagi kucing ak,REX makan...then ak replied..
"mak kejot lahh syamim,suro dye wat kj gak"
then mak ckp,lantak lahh dye....bia dye titow.
then i was like...WTF (not intentionally for my mom oke*)

keluarlahhh kata2 keramat aku "Mak bia je dye titow..?dye on9 24,7 mak..keje lgsg haram tak buat"
yah..ak sgt2 pissed off tatkala ituh!

tp,maaf mak......sebab2 kata2 ika tuh..mak rasa ika marah mak..
tak..tak...sape ika utk mara mak..?



so,ak rasa bersalah sgt2....sangat2...
MAK I ALWAYS LOVE U...no matter what happen.
<3

without love
Wednesday, August 17, 2011 | 7:14 PM | 6 comments
salam =)
hemm..
susah ak nk nyatakan kisah cinta ak skunk ni.
its all just a failure.
all seems so wrong and seems stupid to me.
im being an old lonely cold lunatic lady witout lover to keep me accompany.
why i need love so badly..?
or can i say why i need BOY demm alot..???


oke..
ive been wif him...almost 5 years!
weyh..ko egt sng2 ke ak nk lupe kngn tuh..?
bile ak jmpe boy bwu..dowg taleyh accept fact yg ak lom heal lg..
ak masih terluka lg.
CHENTA BARU.
depa nk ak lupe an ex ak la tuh jugak..
ampa gila ka..?
bwk bersabar laaa.
cinta kita akn hadir..tp pliss memahami ak.
so..ak decide...kite break off.
hemmp

dtg lg CHENTA KEMUDIAN.
tp dye nk ak jd second gf dye.
ape ko gile.
ak ni jnis stia..
mang ko ad ms dpn..
load..blaja at UM.
pndai.
tp ampess je pangai.
nk psg myk2..
uhhh.tensen ak!
mang laa ko tggu ak ms ko single lg..
tp..dh ad awek pon tayah laa smpn pasaan at ak.
ak ta ske dgr WANITA dikecewakan.
pew pasaan ak kalo ak ditempat awek ko ha..?
mencik ao bro.


ha...CHENTA LATEST (kununnye).
mule2 beria...propose ak dpn ZAHIRA MAZLAN bagai.
siap wat agreement laaa.
ape benda laa.
tp blakag menggatal.
kui kui kui.
lwk kan..?
katenye....dye mang ske cemtuh..tanak kecewa lg.
so dye prepare laa awek 5,16 owg tok hiburkan hatinya.
ye dakk..?
tp dye fun laa.
so decide..jd kwn tp mesra gittew..

though sumenye failed,tp ak hepy dgn mereka..
hadir seketika tp menggembirakan sy..
wlopon sekejap kan..?
tp skunk..ak lg selesa berkawan.
kawan2 adlh kachak..
n mereka CHENTA aty sy yg bawu..
mwahhhh laa at kowg sume nyahh!


so skunk..ak nk jd cemni..ahahhaa
men belon sensorang smpi tertidur at MARINA ISLAND.
besss woo..
sp nk juin..?
ehh..kenot..ak an nk men sensorang..ahaha



seribu keinsafan (tersentaktermanguterngadah mencari arah)
Monday, August 15, 2011 | 6:44 PM | 0 comments
Artikel dari Hj.Mazlan Hj.Nasron. Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah dan membantu ayah saya menguruskan jemaah haji dan umrah, saya telah melalui pelbagai pengalaman menarik dan pelik.



Walaubagaimanapun, dalam banyak-banyak peristiwa itu, ada satu kejadian yang pasti tidak akan saya lupakan sampai bila-bila.
Ianya berlaku kepada seorang wanita yang berusia di pertengahan 30-an. Kejadian itu berlaku pada pertengahan 1980-an semasa saya menguruskan satu rombongan haji. Ketika itu umur saya baru 20 tahun dan masih menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah. Kebetulan ketika itu saya balik ke Mekah sekejap untuk menghabiskan cuti semester.



Saya menetap di Mekah mulai 1981 selepas menamatkan pengajian di Sekolah Agama Gunung Semanggol, Perak. Keluarga saya memang semuanya di Mekah, cuma saya seorang saja tinggal dengan nenek saya di Perak.



Walaupun masih muda, saya ditugaskan oleh bapa saya, Haji Nasron untuk menguruskan jemaah haji dan umrah memandangkan saya adalah anak sulung dalam keluarga.



Berbalik kepada cerita tadi, ketibaan wanita tersebut dan rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bas. Semuanya nampak riang sebab itulah kali pertama mereka mengerjakan haji. Sebaik sampai, saya membawa mereka menaiki bas dan dari situ, kami menuju ke Madinah. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar hinggalah kami sampai di Madinah.



Tiba di Madinah, semua orang turun daripada bas berkenaan. Turunlah mereka seorang demi seorang sehingga tiba kepada giliran wanita terbabit. Tanpa apa-apa sebab, sebaik sahaja kakinya mencecah bumi Madinah, tiba-tiba wanita itu tumbang tidak sedarkan diri.



Sebagai orang yang dipertanggungjawabkan mengurus jemaah itu, saya pun bergegas menuju ke arah wanita berkenaan.



"Kakak ni sakit," kata saya pada jemaah-jemaah yang lain.



Suasana yang tadinya tenang serta merta bertukar menjadi cemas. Semua jemaah nampak panik dengan apa yang sedang berlaku.




"Badan dia panas dan menggigil. Kakak ni tak sedarkan diri, cepat tolong saya, kita bawa dia ke hospital," kata saya.



Tanpa membuang masa, kami mengangkat wanita tersebut dan membawanya ke hospital Madinah yang terletak tidak jauh dari situ. Sementara itu, jemaah yang lain dihantar ke tempat penginapan masing-masing. Sampai di hospital Madinah, wanita itu masih belum sedarkan diri. Berbagai-bagai usaha dilakukan oleh doktor untuk memulihkannya, namun semuanya gagal. Sehinggalah ke petang, wanita itu masih lagi koma.



Sementara itu, tugas mengendalikan jemaah perlu saya teruskan. Saya terpaksa meninggalkan wanita tersebut terlantar di hospital berkenaan. Namun dalam kesibukan menguruskan jemaah, saya menghubungi hospital Madinah untuk mengetahui perkembangan wanita tersebut. Bagaimanapun, saya diberitahu dia masih tidak sedarkan diri. Selepas dua hari, wanita itu masih juga tidak sedarkan diri. Saya makin cemas, maklumlah, itu adalah pengalaman pertama saya berhadapan dengan situasi seperti itu.



Memandangkan usaha untuk memulihkannya semuanya gagal, maka wanita itu dihantar ke Hospital Abdul Aziz Jeddah untuk mendapatkan rawatan lanjut sebab pada masa itu hospital di Jeddah lebih lengkap kemudahannya berbanding hospital Madinah. Namun usaha untuk memulihkannya masih tidak berhasil. Jadual haji mesti diteruskan. Kami bertolak pula ke Mekah untuk mengerjakan ibadat haji.



Selesai haji, sekali lagi saya pergi ke Jeddah. Malangnya, bila sampai di Hospital King Abdul Aziz, saya diberitahu oleh doktor bahawa wanita tersebut masih koma. Bagaimanapun, kata doktor, keadaannya stabil. Melihat keadaannya itu, saya ambil keputusan untuk menunggunya di hospital.



Selepas dua hari menunggu, akhirnya wanita itu membuka matanya. Dari sudut matanya yang terbuka sedikit itu, dia memandang ke arah saya. Sebaik saja terpandang wajah saya, wanita tersebut terus memeluk saya dengan erat sambil menangis teresak- esak. Sudah tentu saya terkejut sebab saya ni bukan muhrimnya. Tambahan pula kenapa saja dia tiba-tiba menangis?? Saya bertanya kepada wanita tersebut;



"Kenapa kakak menangis?"


"Mazlan.. kakak taubat dah Lan. Kakak menyesal, kakak takkan buat lagi benda-benda yang tak baik. Kakak bertaubat, betul-betul taubat."


"Kenapa pulak ni kak tiba-tiba saja nak bertaubat?" tanya saya masih terpinga-pinga.


Wanita itu terus menangis teresak-esak tanpa menjawab pertanyaan saya itu. Seketika kemudian dia bersuara, menceritakan kepada saya mengapa dia berkelakuan demikian, cerita yang bagi saya perlu diambil iktibar oleh kita semua. Katanya ;


"Mazlan, kakak ni sudah berumah tangga, kahwin dengan lelaki orang putih. Tapi kakak silap. Kakak ini cuma Islam pada nama dan keturunan saja. Ibadat satu apa pun kakak tak buat. Kakak tak sembahyang, tak puasa, semua amalan ibadat kakak dan suami kakak tak buat. Rumah kakak penuh dengan botol arak. Suami kakak tu kakak sepak tendang, kakak pukul-pukul saja," katanya tersedu-sedan.


"Habis yang kakak pergi haji ini?"

"Yalah...kakak tengok orang lain pergi haji, kakak pun teringin juga nak pergi."



"Jadi apa sebab yang kakak menangis sampai macam ni sekali. Ada sesuatu ke yang kakak alami semasa koma?" tanya saya lagi.


Dengan suara tersekat-sekat, wanita itu menceritakan ;

"Mazlan...Allah itu Maha Besar, Maha Agung, Maha Kaya. Semasa koma tu, kakak telah diazab dengan seksaan yang benar-benar pedih atas segala kesilapan yang telah kakak buat selama ini."


"Betul ke kak?" tanya saya, terkejut.

"Betul Mazlan. Semasa koma itu kakak telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada kakak. Balasan azab Lan, bukan balasan syurga. Kakak rasa seperti diazab di neraka. Kakak ni seumur hidup tak pernah pakai tudung.Sebagai balasan, rambut kakak ditarik dengan bara api. Sakitnya tak boleh nak kakak ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit kakak minta ampun minta maaf kepada Allah."


"Bukan itu saja, buah dada kakak pula diikat dan disepit dengan penyepit yang dibuat daripada bara api, kemudian ditarik ke sana-sini, putus, jatuh ke dalam api neraka. Buah dada kakak rentung terbakar, panasnya bukan main. Kakak menjerit, menangis kesakitan. Kakak masukkan tangan ke dalam api itu dan kakak ambil buah dada tu balik", tanpa mempedulikan pesakit lain dan jururawat memerhatikannya wanita itu terus bercerita.



Menurutnya lagi, setiap hari dia diseksa, tanpa henti, 24 jam sehari. Dia tidak diberi peluang langsung untuk berehat atau dilepaskan daripada hukuman sepanjang masa koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih. Dengan suara tersekat-sekat, dengan air mata yang makin banyak bercucuran, wanita itu meneruskan ceritanya ;

"Hari-hari kakak diseksa. Bila rambut kakak ditarik dengan bara api, sakitnya terasa seperti nak tercabut kulit kepala. Panasnya pula menyebabkan otak kakak terasa seperti menggelegak. Azab itu cukup pedih, pedih yang amat sangat, tak boleh nak diceritakan."

Sambil bercerita, wanita itu terus meraung, menangis teresak-esak. Nyata dia betul-betul menyesal dengan kesilapannya dahulu. Saya pula terpegun, kaget dan menggigil mendengar ceritanya. Begitu sekali balasan Allah kepada umatnya yang ingkar.



"Mazlan...kakak ni nama saja Islam, tapi kakak minum arak, kakak main judi dan segala macam dosa besar. Kerana kakak suka makan dan minum apa yang diharamkan Allah, semasa tidak sedarkan diri itu kakak telah diberi makan buah-buahan yang berduri tajam. Tak ada isi pada buah itu melainkan duri-duri saja. Tapi kakak perlu makan buah-buah itu sebab kakak betul-betul lapar."



"Bila ditelan saja buah-buah itu, duri-durinya menikam kerongkong kakak dan bila sampai ke perut, ia menikam pula perut kakak. Sedangkan jari yang tercucuk jarum pun terasa sakitnya, inikan pula duri-duri besar menyucuk kerongkong dan perut kita. Habis saja buah-buah itu kakak makan, kakak diberi pula makan bara-bara api. Bila kakak masukkan saja bara api itu ke dalam mulut, seluruh badan kakak rasa seperti terbakar hangus. Panasnya cuma Allah saja yang tahu. Api yang ada di dunia ini tidak akan sama dengan kepanasannya.



Selepas habis bara api, kakak minta minuman, tapi kakak dihidangkan pula dengan minuman yang dibuat daripada nanah. Baunya cukup busuk. Tapi kakak terpaksa minum sebab kakak sangat dahaga. Semua terpaksa kakak lalui, azabnya tak pernah rasa, tak pernah kakak alami sepanjang kakak hidup di dunia ini."
Saya terus mendengar cerita wanita itu dengan tekun. Terasa sungguh kebesaran Allah.



"Masa diazab itu, kakak merayu mohon kepada Allah supaya berilah kakak nyawa sekali lagi, berilah kakak peluang untuk hidup sekali lagi. Tak berhenti-henti kakak memohon. Kakak kata kakak akan buktikan bahawa kakak tak akan ulangi lagi kesilapan dahulu. Kakak berjanji tak akan ingkar perintah Allah, akan jadi umat yg soleh. Kakak berjanji kalau kakak dihidupkan semula, kakak akan tampung segala kekurangan dan kesilapan kakak dahulu, kakak akan mengaji, akan sembahyang, akan puasa yang selama ini kakak tinggalkan."



Saya termenung mendengar cerita wanita itu. Benarlah, Allah itu Maha Agung dan Maha Berkuasa. Kita manusia ini tak akan terlepas daripada balasannya. Kalau baik amalan kita maka baiklah balasan yang akan kita terima, kalau buruk amalan kita, maka azablah kita di akhirat kelak. Alhamdulillah, wanita itu telah menyaksikan sendiri kebenaran Allah.



"Ini bukan mimpi Mazlan. Kalau mimpi azabnya takkan sampai pedih macam tu sekali. Kakak bertaubat Mazlan, kakak tak akan ulangi lagi kesilapan kakak dahulu. Kakak bertaubat, kakak taubat nasuha," katanya sambil menangis-nangis.



Sejak itu wanita berkenaan benar-benar berubah. Bila saya membawanya ke Mekah, dia menjadi jemaah yang paling warak. Amal ibadahnya tak henti-henti. Contohnya, kalau wanita itu pergi ke masjid pada waktu maghrib, dia cuma akan balik ke biliknya semula selepas sembahyang subuh.



"Kakak, yang kakak sembahyang teruk-teruk ni kenapa? Kakak kena jaga juga kesihatan diri kakak. Lepas sembahyang Isyak tu kakak baliklah, makan nasi ke, berehat ke." tegur saya.



"Tak apalah Mazlan. Kakak ada bawa buah kurma. Bolehlah kakak makan semasa kakak lapar."



Menurut wanita itu, sepanjang berada di dalam Masjidil Haram, dia mengqada'kan semula sembahyang yang ditinggalkannya dahulu. Selain itu dia berdoa, mohon kepada Allah supaya mengampunkan dosanya. Saya kasihan melihatkan keadaan wanita itu, takut kerana ibadah dan tekanan perasaan yang keterlaluan dia akan jatuh sakit pula. Jadi saya menasihatkan supaya tidak beribadat keterlaluan hingga mengabaikan kesihatannya.



"Tak boleh Mazlan. Kakak takut, kakak dah merasai pedihnya azab Tuhan. Mazlan tak rasa, Mazlan tak tau. Kalau Mazlan dah merasai azab itu, Mazlan juga akan jadi macam kakak. Kakak betul-betul bertaubat."

Wanita itu juga berpesan kepada saya, katanya ;

"Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa."


"Tapi Mazlan, rambut kakak ini banyak jumlahnya, beribu-ribu. Kalau seorang tengok rambut kakak, ini bermakna beribu-ribu dosa yang kakak dapat. Kalau 10 orang tengok, macam mana? Kalau 100 orang tengok? Itu sehari, kalau hari-hari kita tak pakai tudung macam kakak ni? Allah..."

"Kakak berazam, balik saja dari haji ini, kakak akan minta tolong dari ustaz supaya ajar suami akak sembahyang, puasa, mengaji, buat ibadat. Kakak nak ajak suami pergi haji. Seperti mana kakak, suami kakak tu Islam pada nama saja. Tapi itu semua kesilapan kakak. Kakak sudah bawa dia masuk Islam, tapi kakak tak bimbing dia. Bukan itu saja, kakak pula yang jadi seperti orang bukan Islam."



Sejak balik dari haji itu, saya tak dengar lagi apa-apa cerita tentang wanita tersebut. Walaubagaimanapun, saya percaya dia sudah menjadi wanita yang benar-benar solehah. Adakah dia berbohong kepada saya tentang ceritanya diazab semasa koma?



Tidak.

Saya percaya dia bercakap benar. Jika dia berbohong, kenapa dia berubah dan bertaubat nasuha?


Satu lagi, cubalah bandingkan azab yang diterimanya itu dengan azab yang digambarkan oleh Allah dan Nabi dalam Al-Quran dan hadis.

Adakah ia bercanggah?

Benar, apa yang berlaku itu memang kita tidak dapat membuktikannya secara saintifik, tapi bukankah soal dosa dan pahala, syurga dan neraka itu perkara ghaib? Janganlah bila kita sudah meninggal dunia, bila kita sudah diazab barulah kita mahu percaya bahawa...

"Oh... memang betul apa yang Allah dan Rasul katakan. Aku menyesal..."

Itu dah terlambat.








suke kaen ak yew..?hahaha.meh tgk dlm kaen ak oke..?
Monday, August 8, 2011 | 6:11 PM | 6 comments
wahahhaa..
salam and greetings peeps.
hemm...
wanna tel u guys sumtin about thing dat i hate the most..
well..
'penjaga kain yg terbaek seantero dunia'
dr dlu lg....till now..owg asyk nk taw psl kite je kann..?? (to whom yg terkena skali la..)
kite ni artis ke weyh..?
ta gak wlopon ak ni ala2 artis senja.ahahah



well...ta kire laa katne pon anda berada..skola ke..kolej or even ur workplace..
peeps r not getting enough of u..
they tend to scoop more bout u from others.!!
weyh..ak dh jelak laa nan sume nie..
sumtimes,i never expect things to be like dis.


ak mang laa jnis yg over ramah..
akn bercakap jeee..
sumtimes merapu kepunden je koje ak..
tp..dun try to get more from me.
if ak ta cite..means its not important oke..?
yg plg sadisnye..leyh plak dat 'sum1' asked a good friend of mine bout me..?
erghh...daaaaa.should u go further..?
am i ur idol..?or ur mentor..?
ahhaha


btw..ak ske kwn nan kowg..kowg happening.
ak post ni bkn sbb ak anti kaw..ak oke jew nan ko..
tp..jgn laaa cmni aw..?
ak ta ske..semak laaa sygg.

ha...cm at pixca ats tuh...OPEN UR OWN BUSINESS!
so ko akn bz jeee nan bisnes ko..
untg ko sorg.
ni tak..nk share2 nan ak..rugi woo..
bisnes ak pon ta laku sgt.
ye aaa...artis senja kan..?
ahaksss

deal..? juz jd cm bese oke sygg..?

lalalalaaaa..
=p










yess...RAMADHAN AL MUBARAK is here in town!
Wednesday, August 3, 2011 | 5:47 PM | 4 comments



Assalamualaikum wbt..
salam ramadahan al mubarak untuk semua.
oke...lemme tell u guys sumtin.
Ramadhan comes once in a year..
so we should celebrate it to the fullest of our heart.
dont eva complaint about it bcz this is the only time dat we can control our bad desire.
u noe..bad desires like...wet dreams (hewhewhew)..grapvine bout others,
eat too much till we cant move..n etc etc etc.

heyy..move on guys...its not only bout controling ourselves from eating..
but others also.
we have to take a good care of our body parts...dari hujung rambut...smpilahh ke hjung kuku kaki ye dak..?
tp...jgn laa tyme pose je kite jd baek...pe slh klu kite maintain amalan kite till forever kann..?
tak ke besss kwn2..?


hey..anyway...b4 i go further n merapu kerapu kepunden..
me,once again wanna wish u guys outta there a verrrryyy calming and wonderful RAMADHAN al MUBARAK.
sambutlah ia dgn senyuman n bukan keluhan..

=))

Older Post
Heyoo peeps!


Hello i'm shasha .Thanks for visiting me! Enjoy reading